Найкращі електромобілі 2021 року: ТОП-10 моделей

CarDiagram склала рейтинг найкращих серійних електромобілів, які з’явилися у продажу 2021 року

0

Видання CarDiagram представляє рейтинг найкращих електромобілів 2021 року. До нашого списку увійшли 10 моделей, які з’явилися у продажу цього року.

Ми не враховували концепти та версії, які близькі до серійних. Саме тому до нашого рейтингу не потрапили такі електрокари, як, наприклад, Toyota bZ4X або Subaru Solterra, які дебютували у листопаді 2021-го, але у продажу з’являться лише наступного року.

Ще одна вимога рейтингу CarDiagram – електромобіль повинен мати якусь унікальну фішку або досягнення.

До уваги приймалися всі без виключення серійні моделі електрокарів – від седанів до великих пікапів. Що з цього вийшло, дивіться нижче.

Отже, найкращі серійні електромобілі 2021 року, за версією CarDiagram.

Lucid Air

Lucid Air

У 2021 році американський седан Lucid Air очолив рейтинг найкращих електромобілів за запасом ходу. Результати випробувань, які проводилися за циклом EPA, показали, що на одній зарядці новинка може проїхати майже 840 кілометрів.

Для порівняння, максимальний показник попереднього рекордсмена – Tesla Model S – 650 кілометрів.

Lucid Air побудовано на власній платформі компанії. За габаритами електромобіль дещо більший за Model S.

Дах майже повністю виконаний зі скла. У автомобіля два багажні відділення: об’єм заднього становить 456 літрів, переднього – 202 літри.

На передній панелі в салоні розташований 34-дюймовий екран з роздільною здатністю 5К. Другий тачскрин, встановлений у центральному тунелі, висувається під час використання.

За 20 хвилин заряд батареє можна поповнити приблизно на 480 кілометрів. Але для цього знадобиться зарядна станція потужністю 300 кіловат.

Найдорожча версія Lucid Air – Dream Edition – коштує приблизно $170 тис. Потужність її силової установки – 1080 кінських сил. А до 100 кілометрів на годину вона прискорюється за 2,5 секунди.

Tesla Model S Plaid

Tesla Model S Plaid

Tesla Model S в модифікації Plaid називають найшвидшим серійним електромобілем у світі. Щоправда, мова йде не про максимальну швидкість, а про динаміку прискорення. До першою «сотні» Plaid розганяється за 2,1 секунди.

Силова установка Model S Plaid складається з трьох електромоторів. Вона видає на піку 1034 кінські сили.

Максимальна швидкість обмежена на позначці 322 кілометри на годину.

Plaid може проїжджати на одній зарядці акумуляторів до 628 кілометрів. Поповнити запас ходу на 300 кілометрів можна за 15 хвилин.

Ще одна фішка Tesla Model S Plaid – це кермо у вигляді штурвалу. Також електромобіль оснащено мультимедійною системою з 17-дюймовим екраном та процесором, який забезпечує продуктивність на рівні ігрової консолі Sony Playstation 5. Це дозволяє не лише дивитися фільми, але й грати у відеоігри за допомогою бездротового контролера.

За звук відповідає аудіосистема з 22 динаміками потужністю 920 Ватт.

Rimac Nevera

Rimac Nevera

Rimac Nevera – найшвидший електромобіль у світі. Він здатен розганятися до 412 кілометрів на годину.

Nevera оснащено чотирма електромоторами, які вкупі видають 1914 кінських сил і 2360 Нм крутного моменту. Цієї потужності достатньо, щоб розігнати 2150-кілограмовий двомісний спорткар з місця до першої «сотні» за 1,97 секунди, а до 300 кілометрів на годину – за 9,3 секунди.

На чверть милі (402 метри) у нього йде 8,3 секунди.

За всіма швидкісними характеристиками Nevera перевершує Tesla Model S Plaid. Однак треба пам’ятати, що ці електромобілі виступають у різних вагових категоріях. Новинка «Тесли» – це цивільний седан, який коштує $130 тис. А Nevera – електричний гіперкар з цінником на рівні 2 млн євро.

Мотори Rimac Nevera живляться від батареї ємністю 120 кіловат-годин. За словами виробника, цього достатньо, щоб забезпечити Nevera до 550 кілометрів ходу на одній зарядці (за циклу WLTP).

Поповнити запас енергії від 0 до 80% можна за 22 хвилини.

Електромобіль підтримує високошвидкісну зарядку потужністю 500 кіловат. За цим показником Rimac Nevera перевершує усі існуючі серійні електромобілі. Щоправда, на трасі такі потужні зарядки навряд чи зустрінеш.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

Одна з головних фішок Ioniq 5 – швидка зарядка. Його батарею можна «заправити» на 80% менш ніж за 20 хвилин. Але для цього знадобиться потужна зарядна станція, яких, нажаль, в Україні поки що майже немає. Серед поширених станцій найпотужніші – на 50 кіловат.

Також електромобіль може не тільки приймати, але і віддавати електроенергію. До нього можна підключити телевізор, або холодильник. Власне, будь-яку побутову техніку.

На одному заряді Ioniq 5 із максимальною батареєю проїжджає майже 500 кілометрів (за циклом WLTP). Це один із найкращих показників для електромобілів.

За «далекобійність» відповідає батарея, яка має декілька варіантів ємності: 58 або 73 кіловат-години.

Відрізняються електромобілі і з точки зору силових установок. Кросовери з заднім приводом оснащуються мотором потужністю 170 або 218 кінських сил.

Версії з повним приводом мають по два мотори, які видають 235 або 306 кінських сил, в залежності від модифікації.

Найшвидший Ioniq 5 здатний розігнатися з місця до 100 кілометрів на годину за 5,2 секунд. Звісно, що це далеко не найкращий показник серед електромобілів. Наприклад, Porsche Taycan набирає першу сотню менш ніж за 3 секунди.

Ioniq 5 визнано автомобілем 2021 року в Німеччині та Великобританії.

Mercedes EQS

Mercedes EQS

Mercedes EQS – це перший у світі серійний представницький електромобіль. Його також називають електричним S-Class.

Одна з головних фішок новинки – запас ходу. На одному заряді EQS за циклом WLTP може проїхати 770 кілометрів. Показник не рекордний, однак один з найкращих у світі.

EQS підтримує зарядку змінним струмом потужністю до 22 кіловат і постійним до 200 кіловат. У другому випадку за 15 хвилин батарея наповниться енергією на 300 кілометрів пробігу.

Навігація Mercedes EQS навчена розраховувати споживання електроенергії і прокладати маршрут виходячи з безлічі параметрів. До уваги береться рельєф місцевості, навколишня температура, швидкість, необхідність в обігріві або охолодженні, температура на зарядних станціях, пробки та інше.

Ще одна фішка новинки – мультимедійний комплекс. Він займає всю передню панель і складається з трьох екранів: цифрової приладовою панелі, центрального екрану мультимедійної системи та окремого екрану для переднього пасажира.

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT

За версією премії «Золоте кермо», яку проводить авторитетне німецьке автомобільне видання Auto Bild, електричний седан Audi e-tron GT – найкрасивіший автомобіль 2021 року.

Audi e-tron GT побудовано на базі іншого, не менш красивого, електрокара – Porsche Taycan. Спорткар оснащується двома моторами, які продукують 646 кінських сил.

Найшвидша версія e-tron GT розганяється до 100 кілометрів на годину за 3,3 секунди. На одній зарядці автомобіль може проїхати майже 500 кілометрів (за циклом WLTP).

Передбачено швидку зарядку: від станції постійного струму потужністю 270 кіловат можна поповнити запас енергії за п’ять хвилин – цього вистачить на 100 кілометрів. На повну зарядку доведеться витратити щонайменше 25 хвилин.

Серед цікавих рішень – активні заслінки повітроводів для охолодження гальм та комбінована матрично-лазерна оптика.

Rivian R1T

Rivian R1T

Rivian став першою у світі компанією, яка випустила серійний електричний пікап – R1T. Новачкам вдалося на цьому шляху обійти двох потужних конкурентів: Tesla Cybertruck та Hummer EV.

Першими з конвеєра зійшли найпотужніші версії пікапу – Launch Edition. Такі машини отримали одразу чотири мотори, загальна віддача яких складає 765 кінських сил та 1120 Нм обертального моменту.

До 60 міль на годину (близько 97 км/г) важкий електромобіль розганяється всього за 3 секунди.

Launch Edition – не є найбільш далекобійною версією пікапу. Вона укомплектована акумулятором ємністю 135 кіловат-годин, що забезпечує до 480 кілометрів без підзарядки.

Максимальний запас ходу 645 кілометрів отримає виконання з батареєю на 180 кіловат-годин, яке з’явиться у продажу наступного року, як і базовий R1T.

Одна з головних фішок Rivian R1T – це обертання на місці. В компанії цей режим називають Tank Turn, що можна перекласти, як «танковий розворот». Електромобіль буквально розвертається на місці як танк. Проте, провернути цей фокус можна лише з гравійних чи ґрунтових дорогах.

Також електромобілі Rivian можуть заряджатися один від одного.

Kia EV6

Kia EV6

Електричний кросовер Kia EV6, який дебютував у 2021 році, встиг побити рекорд Tesla Model S та навіть потрапити до Книги рекордів Гіннеса. На відстані між Нью-Йорком та Лос-Анджелесом електромобіль витратив на зарядку приблизно 7 годин та 10 хвилин. «Теслі», щоб подолати ту саму відстань, знадобилося заряджатися майже 13 годин.

Kia EV6 оснащено батареєю ємністю 77,4 кіловат-години. Попередньо виробник заявляв, що на одній зарядці кросовер може проїжджати:

  • з повним приводом – 490 кілометрів;
  • з заднім приводом – 510 кілометрів.

Але після тестів в Європі виявилося, що показник треба збільшити до 506 та 528 кілометрів відповідно.

У EV6 є суттєва перевага над більшістю сучасний електромобілів, яка дозволяє кросоверу не надто перейматися запасом ходу – кросовер підтримує зарядку потужністю до 350 кіловат. Це дає можливість зарядити батарею до 80% менш ніж за 20 хвилин. А п’яти хвилин вистачить на те, щоб збільшити пробіг на 100 кілометрів.

Kia EV6 доступний в п’яти модифікаціях. Базова Standard Range оснащується батареєю ємністю 58 кіловат-годин і 170-сильним електромотором.

Повнопривідна версія комплектується установкою потужністю 235 кінських сил і батареєю тієї ж ємності. Заявлений запас ходу на одній зарядці становить 400 і 380 кілометрів відповідно. Але, можливо, для цієї батареї показники також зміняться.

Найпотужніша модифікація отримала назву EV6 GT. У неї два мотора, які в сукупності видають 585 кінських сил. Такий електромобіль розганяється до 100 кілометрів на годину всього за 3,5 секунди.

BMW iX

BMW iX

Кросовер BMW iX став першим електромобілем, який отримав аудіосистему із застосуванням алмазів – з алмазів виготовлено куполи твітерів. Щоправда, виробник використовував штучне каміння.

Базовий BMW iX оснащено двома електричними моторами, які видають 326 кінських сил і розганяють кросовер до першої «сотні» за 6 секунд.

Батарея ємністю 70 кіловат-годин забезпечує дальність ходу 400 кілометрів за циклом WLTP.

Топовий BMW iX має 503 кінські сили. А до «сотні» він розганяється за 5 секунд і проїжджає без підзарядки до 600 кілометрів.

Ємність батареє збільшено до 100 кіловат-годин. Вона підтримує зарядку потужністю до 200 кіловат, що дозволяє заряджати акумулятор з 10% до 80% менш ніж за 40 хвилин. А перші 10 хвилин зарядки забезпечать додаткові 120 кілометрів пробігу.

Hummer EV

Hummer EV

Hummer EV – це перший електромобіль, який служитиме в армії. На базі цієї моделі збудують бойову машину для армії США.

Військовий електричний Hummer виконуватиме розвідувальні завдання в умовах бойових дій та інші допоміжні операції. Його головною перевагою має бути безшумність та економічність.

«Цивільний» Hummer EV дебютував у жовтні 2021 року. Пікап отримав знімні панелі даху – секції можна демонтувати і помістити в передній багажник. З корми електричний позашляховик нагадує паливних попередників характерними вертикальними ліхтарями і запасним колесом, розміщеним на задніх дверях.

В топових комплектаціях «Хаммер» оснащено пневматичною підвіскою і шасі з керованими задніми колесами.

Стандартний дорожній просвіт становить 257 міліметрів, але на бездоріжжі кліренс може бути збільшений до 302 міліметрів. А в деяких версіях просвіт можна збільшити до 404 міліметрів.

Навіть базовий позашляховик може штурмувати 660-міліметровий брід.

Пікап оснащується тримоторною силовою установкою потужністю 1014 кінських сил. На одній зрадці він проїжджає близько 565 кілометрів. А до 60 миль на годину (97 кілометрів на годину) розганяється за три секунди.

Засновник та автор автомобільного блогу CarDiagram.com.ua. Досвідчений журналіст та оглядач. Пише про автомобілі та високі технології. Має досвід роботи у провідних виданнях України. Зв’язатися з автором можна за електронною адресою: vit.yermakov@cardiagram.com.ua.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я