Toyota bZ4X
Електричний кросовер Toyota bZ4X

Toyota нарешті випустила свій перший електромобіль. Звісно, що у компанії вже є досвід роботи над електричними проєктами. Колись навіть випускалася електрична версія Toyota RAV4. Але повноцінну серійну модель компанія презентує вперше.

Новинка отримала назву, яку важко вимовити, – bZ4X . Це кросовер, який віддалено нагадує той самий RAV4. Японці запевняють, що розробили для нього інноваційну платформу.

Наприклад, передній бампер отримав незвичайний дизайн із глибокими бічними прорізами. А радіаторна решітка має заслінку, яка регулює напрямок потоку повітря, що охолоджує батарею. Хоча незрозуміло, навіщо взагалі електромобілю радіаторна решітка. Більшість сучасних електричних моделей мають глухий передній бампер. І це не заважає їм охолоджувати батарею.

Окрім того кросовер оснащено спойлером на даху.

Головні фішки

Деякі фішки Toyota bZ4X запозичила у інших електромобілів. Наприклад, у топовій версії кросовер оснащено кермом, виконаним у формі штурвала. Щось подібне ми вже бачили на Tesla Model S Plaid, яка також дебютувала цього року.

Представники Toyota запевняють, що штурвал сконструйовано так, що немає необхідності змінювати положення рук під час руху на розворотах або під час паркування. Проте ніякого відео, яке б демонструвало роботу штурвалу, компанія не надала. Тож зрозуміти, як працює ця технологія, дуже важко.

Ще одна цікава фішка новинки – сонячні панелі на даху, які можуть заряджати батарею. Рішення дуже цікаве, але його ми вже теж бачили на Hyundai Ioniq 5, який цього року дебютував в Україні. Про цей електрокар ми детально розповідали у матеріалі за цим посиланням.

Крім того, в інтер’єрі виділяється цифрова панель приладів, яка розміщена вище ніж звичайно, а також збільшена площа скління. А по центру передньої панелі розмістився масивний, за мірками Toyota, екран інформаційно-розважальної системи.

Силові установки

Електромобіль матиме дві модифікації. Перша – з одним мотором та приводом на передні колеса. Така силова установка видаватиме 204 кінські сили. Мотор живитиметься від батареї ємністю 71,4 кіловат-години.

До «сотні» моноприводна версія розганяється за 8,4 секунди. Максимальна швидкість – 160 кілометрів на годину.

Друга версія bZ4X має два мотори та привод на чотири колеса. Сумарна віддача силової установки – 217 кінських сил. До 100 кілометрів на годину топова версія розганяється за 7,7 секунд.

Без підзарядки кросовер зможе проїхати до 450 кілометрів за циклом WLTP. Показник, м’яко кажучи, далекий від рекордного. У чому можна переконатися за цим посиланням.

Продажі

Ціни Toyota поки що тримає у таємниці. Але відомо, що в Європі електромобіль можна буде замовити вже у грудні 2021 року.

А це означає, що й в Україні він має з’явитися зовсім скоро. Адже Toyota зазвичай привозить до нашої країни всі європейські моделі. Виключенням є хіба що деякі специфічні машини, які не користуються у українців попитом. Наприклад, Toyota Corolla в кузові «хетчбек».

Проте зараз в Україні представлені всі актуальні гібридні моделі компанії. Це свідчить про те, що Toyota активно просуває електричні технології на нашому ринку. Тож, скоріш за все, не буде відкладати і місцевий дебют bZ4X.

Найближчим часом в Україні також вперше дебютує електромобіль Opel. Детально про нього ми розповідали у матеріалі за цим посиланням.

Засновник та автор автомобільного блогу CarDiagram.com.ua. Досвідчений журналіст та оглядач. Пише про автомобілі та високі технології. Має досвід роботи у провідних виданнях України. Зв’язатися з автором можна за електронною адресою: vit.yermakov@cardiagram.com.ua.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я